SIGN OUT

CLOSE

If you change the language, it will be automatically
SIGN OUT and you will need SIGN IN again.
Want to change to the selected language?

Retinol Cica Moisture Recovery Serum 30ml

Highly effective moisture ampoule containing Retinol and Cica(centella asiatica-derived ingredient) substances that helps to reduce from the beginning of trouble*(dead skin cells, visible pores) to look of blemish caused by external factors.

Product Details

1.Ampoule containing pure retinol with 95% of purity provides an effective care for the entire lifecycle of skin troubles
Pure retinol controls dead skin and roughness while normalizing the skin’s cycle to relieve occasional breakouts, bumpiness and dark blemishes that come from the sudden sensitivity and reveal smooth and healthy skin.

2.innisfree’s Retinol is for all skin types
The formula contains a new retinol ingredient that provides a fast, concrete and low-irritation effect created after dozens of tests and 1067 formulations at innisfree’s high-efficacy naturalism research center, Green Innovation Lab.

3.Sensitive skin irritation index score → 0.0 : a mild retinol ampoule that can be used every day even on sensitive skin and by those who often experience occasional breakouts
Day & night retinol care verified through a 504-hour cumulative skin irritation test, hypoallergenic test, noncomedogenic test on sensitive skin and 6 safety tests.

4.Formula technology boasting 88% skin relief: JEJU CICA LIPSOMLOGYTM
A new type of ingredient developed into a liposome formula containing retinol, centella, ceramide and Jeju green soybean hyaluronic acid that features to less skin irritation for 88% compared to non-liposome retinol products and doesn’t require extra skin adaptation period.
HOW TO USE
Use at the essence step. Dispense an appropriate amount by pumping 1-2 times and gently apply.
*Be sure to apply sunscreen while using the retinol ampoule as it may be irritated by sunlight.
If irritation of the retinol ampoule is felt depending on various external factors and skin condition, use a mild moisturizing cream together.
For sensitive skin, using the retinol ampoule with a physical or chemical peeling product or vitamin C-containing product may cause irritation, so please be careful when using it together.

PRECAUTIONS

(1) For external use only. (2) Avoid direct contact with eyes. (3) If contact occurs rinse thoroughly with water. (4) Discontinue use and consult a doctor if irritation occurs. (5) Keep out of reach of children.

See Full Ingredients

28 Reviews / 5.0

100%

Recommend to a friend

  • cocok untuk normal to dry skin

    Terasa lembab saat pemakaian. pori, bekas jerawat & garis halus tampak samar. Kulit tampak sehat & cerah

    Was this helpful?

    emer**** D DEC 05, 2022

    Skin Type : Dry

    Age : 25~34

  • Menghilangkan sel kulit mati, pori2 mengecil, noda hitam lama kelamaaan memudar

    Menghilangkan sel kulit mati, mengecilkan pori2 dan menghilangkan noda hitam

    Was this helpful?

    Dew* A NOV 13, 2022

  • Bagus banget!

    Ini bagus banget apalagi untuk yang ada masalah dengan pori" dan kulit kering. Bener" lembabin dan rasanya abis pakai serum ini bikin kulit halus poll. Boleh banget sih dicobaaa <3

    Was this helpful?

    Choc* M NOV 10, 2022

    Skin Type : Normal / Combination

    Age : 19~24

  • Smoother skin for you

    Retinol Cica made my skin felt smoother. It's easy to apply and absorbs very well into the skin. Some dark spots were reduced. It doesn't have any scent, so it doesn't bother me at all (at least for me!)
    I'm quite happy with the result of this serum!

    Was this helpful?

    kenc*** K OCT 26, 2022

    Skin Type : Normal / Combination

    Age : 25~34

  • confusing

    saya pakai product innisfree sudah dari tahun 2020. rangkaian brightening, rangkaian black tea youth dan sekarang ditambah retinol cica, sayangnya kulit muka saya malah menjadi banyak sekali flek hitam, pori2 agak kasar dan bruntusan.. apa yang salah ya?

    Was this helpful?

    Rafi**** R OCT 21, 2022

    Skin Type : Dry

    Age : 45~54

  • retinol paling gentle di kulitku :)

    serum ini hampir gak ada baunya. teksturnya runny.

    retinol ini super gentle! waktu dipake ini gak kayak retinol lain yang clekit2 atau bikin iritasi, menurutku cocok buat pemula retinol.

    aku udah 1 minggu pake serum ini dan yang bisa aku lihat adalah tekstur kulit mendingan, untuk memudarkan bekas jerawat mungkin butuh waktu yang lebih lama.

    Was this helpful?

    Dew* K OCT 01, 2022

    Skin Type : Oily

    Age : 19~24

  • Mengurangi kerutan

    Tekstur : gel dan encer
    Warna : putih
    Wangi : hampir tidak tercium baunya
    Meskipun ini retinol tapi gak keras ke wajah, gak ada sensasi celekit celekit atau panas gitu, sangat nyaman dan mudah meresap di kulit, wajah jadi terasa lembab, halus, gak kusam dan jadi lebih kenyal gitu

    Was this helpful?

    Sept* M SEP 30, 2022

    Skin Type : Normal / Combination

    Age : 25~34

  • so far so good

    aku pemilih banget dalam menggunakan produk retinol, soalnya ada yg bikin bruntusan di wajah aku, tapi retinol dari innisfree ini cocok di kulit aku! bikin lembab bgt dan muka lebih cerah dan plump

    Was this helpful?

    Dwit* P SEP 30, 2022

    Skin Type : Normal / Combination

    Age : 19~24

  • Serum Retinol Cica Ternampol di kulit aku

    Retinol Cica Moisture Recovery Serum aku pakai tiap malam hari, dan besok paginya kulit aku kerasa banget halus, lembab, dan kenyal dan ga hanya itu aku juga paki serum ini pas kondisi wajahku agak rewel karena muncul jerawat karena pms dan berkat serum ini jerawatku jadi cepet kempes dan muka yang merah2 jadi lebih calming,, aku mau ngerajinin terus pakai serum retinol kecintaan aku ini dan aku retinol ini juga bisa dipakai dipagi hari aku udah pernah coba dan enak bikin muka lembab tapi ga greasy dan cocok buat dipakai sebelum make up krn jadi lebih gampang makeupnya

    Was this helpful?

    Adin******** P SEP 30, 2022

    Skin Type : Dry

    Age : 19~24

  • Produk retinol ter the best

    Seneng bgt dapet sampe produk ini, karna udah penasaran pengen cobain. Ternyata emang bagus bangett. Efek yg aku rasain kulitku jd lebih sehat, lebih kenyal, dan lembab. Ga ada efek negatif apa2 selama pemakaian. Bener2 enak bgt, teksturnya juga enak ngga greasy. Terbaik pokoknyaaa🤍

    Was this helpful?

    Andi** T SEP 29, 2022

    Skin Type : Normal / Combination

    Age : 19~24

처음 1 2 3 마지막
첫페이지 이전페이지1 / 3 다음페이지 마지막페이지

DELETE YOUR REVIEW

CLOSE

Are you sure you want to delete your review?

COMMENT REVIEW

CLOSE

Your review has been successfully deleted.

Benefits

Was this helpful? /

SEE FULL INGREDIENTS

CLOSE

WATER / AQUA / EAU, GLYCERIN, BUTYLENE GLYCOL, NIACINAMIDE, DIBUTYL ADIPATE, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, 1,2-HEXANEDIOL, HYDROGENATED LECITHIN, AMMONIUM ACRYLOYLDIMETHYLTAURATE/VP COPOLYMER, HELIANTHUS ANNUUS (SUNFLOWER) SEED OIL, CHOLESTEROL, ALLANTOIN, GLYCINE SOJA (SOYBEAN) OIL, TOCOPHEROL, TOCOPHERYL ACETATE, SODIUM METHYL STEAROYL TAURATE, PROPANEDIOL, DAUCUS CAROTA SATIVA (CARROT) ROOT EXTRACT, ETHYLHEXYLGLYCERIN, ADENOSINE, ASIATICOSIDE, MADECASSIC ACID, CAMELLIA SINENSIS SEED EXTRACT, ASIATIC ACID, RETINOL, STEARYL GLYCYRRHETINATE, HYALURONIC ACID, MANNITOL, CERAMIDE NP, BETA-GLUCAN, BETACAROTENE, PHYTOSPHINGOSINE, BHT, SALICYLIC ACID, ACETYL TETRAPEPTIDE-11